Lådor och askar

Länge sedan jag skrev nu men jag har gjort lite annat!
 
Jag har provat det här med att göra en videotutorial. Det är en video hur man viker en kvadratisk ask med lock, inga konstigheter egentligen men jag ville testa hur det var att filma medans man pysslar och sedan klippa materialet. Jag ser själv många instruktionvideos på olika slags pyssel och tycker det är väldigt bra och lätt att lära sig bara av att se någon annan göra det. Det kan också vara rogivande att bara se på även om man inte har tänkt att göra det.
 
Här är min video, inte den bästa kvalité och kanske lite långdragen på sina håll men förhoppningsvis lätt att förstå.
 
 
 
 Den här asken har jag använt till mina virkade julgranshjärtan som jag har i min etsybutik
 
  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Likadana askar i lite olika papper. Lådorna går ju variera i höjd t.ex. men det kan vara lite svårt att räkna ut storleken men man kan ju testa sig fram.
 
 
 
Här är några askar som jag gjort förr och har bland annat använt dem till presentaskar till tvålar som jag gjort och givit bort i julklapp. Sök på octagon origami box på youtube så hittar du säkert en massa liknande instruktioner till fina askar. 
 
 
 
 
 
 
Jag har använt olika slags papper till dessa. Speciella origami papper finns att köpa och är ofta i bra kvalite (speciellt gjorda för att man ska kunna vika dem flera gånger) men kan vara lite dyra med tanke på hur små papperen är. Jag brukar använda en del origami papper men mest använder jag presentpapper eller "hobbypapper" så som glanspapper eller bara färgade a4 ark. Presentpapper kan ibland vara väldigt tunnt och ibland kan  det "krackelera" i vikningarna eller hur man nu ska beskriva det, helt enkelt att det går sönder i själva viket.
 
 
 
Jag har plockat in lite enris och mossa som får pryda köket. Dock så har det blivit lite attackerat av katterna som gillar att gnaga på saker. Enriset var bra att ha till hands när jag skulle fota mina julgransdekorationer. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Allmänt, Papperspyssel | askar, julhjärtan, stärkta virkade hjärtan, vika lådor, virkade hjärtan | |
Upp