Plocka kottar och sånt

Nu när det är sånt här härligt (och lite väl regningt) väder blir man ju så sugen på att plocka kottar, ljung, enris, kvistar och bara gå loss och göra nått slags höstarrangemang i nån kruka eller nått. Jag har dock inte kommit så långt än.
 
I våra fönster står just nu pelargoner som nu är i ett skifte där de håller på att gå från fina kraftiga och blommande växter till att bli späda, gängliga tingeltangel med några enstaka blad.
 
Här är en av sommarens sista blommorna från en Great Bricett.
 
 
Det är lite svårt att veta vad man ska göra av pelargonerna under vintern när man bor i lägenhet. Jag brukar låta dom stå kvar i fönstren men dom blir ju inte så roliga under den mörkaste tiden men det får man ta.
 
 
Här är några blommor som är enklare att ta hand om.
 
 
 
 
 
     
 
Boken "Paper to petal" är en jättefin bok om man gillar papperspyssel, Det finns massor med fina bilder och beskrivningar till olika sorters blommor och alla är jättefina. Jag har gjort några vallmo från boken i lite olika färger. I boken beskrivs olika typer av papper och material man kan behöva till blommorna, det mesta jag använt är ståltråd silkespapper och kräppapper. 
 
Liljekonvaljen har jag gjort med hjälp av denna video.
 
 
Vi får se hur det går med höstarrangemagent.
 
 
 
 
 
Allmänt, Papperspyssel | |
Upp