Fattigmans julgranskulor i papper

Jag har snöat in på julpyssel nu i regnrusket. Här är några bilder på två julgranskulor gjorda av papper. De bygger på utklippta rundlar som man sedan viker och limar ihop, enkelt och fint men det tar en stund, då det är 24 pappersrundlar per boll. 
 
Här är en länk till ett bra klipp om hur man gör: Pappersboll
 
Jag har använt mig av presentpapper då jag tycker det är bra och billigt papper som funkar till mycket pyssel och ofta finns i fina mönster, Jag har lyckats samla på mig en hel del presentpapper som ligger längst upp på garderoben och väntar på sitt projekt.
 
 
Förra veckan köpte jag detta mönstrade presentpapper från Åhléns som har så fina färger/mönster.
Jag använde trälim som jag tycker funkar kanon som papperslim (till vissa projekt) och så använde jag limpistolen till upphängningen och pärlorna/stenarna.
 
Det blir säkert fler av dessa bollar i framtiden, roliga att göra och med fint resultat. Jag har en massa julpyssel på gång just nu så det kommer komma fler inlägg om det snart.
 
 
På återseende!
 
Allmänt, Julpyssel, Papperspyssel | Julgranskulor, Julpyssel, Origami, Papperspyssel | |
Upp