Brev med tofs

Idag har jag inte fått så mycket gjort men ändå lite vikande och tillskärande av papper. Jag har under den senaste tiden gjort lite egenmönstrat papper med vattenfärg å här är lite brev som jag vikt av dessa.
 
 
Jag har använt vanligt a4 skrivarpapper. Med pensel målade/svätte jag vattenfärg. Provade även att klippa lite mönster i en vanlig disksvamp och "stämplade" med färg. 
 
 
Färgerna är av märket Pelikan, vet inte om de tillverkas längre men de fina med dom är att det finns en guld- och en silverfärg som skimrar fint.
Till breven har jag efter målning delat papperen på mitten.
 
 
Breven har sedan fått ett utstansat hjärta med en tofs av lintråd och ett kort med guldkant.
 
 
Vad ska jag nu ha dessa till? Ja det spelar ingen roll, kul är det att göra dom.
Jag kan verkligen rekomendera att prova sig fram med vattenfärg och göra enkla mönster på papper. Man kan sedan använda dessa till en massa saker som origami, presentinslagning och annat pyssel. Man kan prova allt möjligt att stämpla mönster med, och man kan även vika och doppa papper i färg för att få lite vik-batik känsla.
 
På min instagram Lunmarked kan du se origami bollar gjorda i samma papper och andra pyssliga saker.
 
 
Allmänt, Papperspyssel | Origami, Papperspyssel | |
Upp